Sunday, August 08, 2010

Lecturi Urbane // Piatra Neamţ // Moineşti

Prefaţă
În urmă cu vreo săptămână, coboram dintr-un microbuz şi mă îndreptam spre casă. Veneam de la Piatra Neamţ, unde petrecusem un weekend meseriaş alături de nişte oameni meseriaşi. Lista cu oamenii meseriaşi: Adrian Ciubotaru, Anne-Marie, Toma Alim Nicolau, Claudia Tocilă, Miruna Siminel, Ileana Ghiţă, Andreea Burlacu, Alina Constantinescu, Cristiana Andrei, Roxana Farca şi Alex Farca, Petra, Alex Negrea, Dragoş Butuzea, Gabi Macovei, Andu, Marian Vulupe, Cristina Hurdubaia şi Cătălin Georgescu.

Capitolul 1 - Piatra Neamţ
Contrar opiniei publice, şi la Piatra Neamţ e cald. Dar conform opiniei publice, ştrandul rezolvă relaxat problema. N-o să refuz niciodată o plimbare cu telegondola şi în niciun caz un CovriKing (de ce dracu' nu sunt şi în Bucureşti?). Cred că m-am obişnuit prea mult cu agitaţia din Bucureşti, pentru că Piatra Neamţ mi s-a părut un oraş calm şi liniştit (cu toate că helloladieshowareyoufantastic în toate direcţiile).

Capitolul 2 - Lecturi Urbane
E foarte tare cât de subiectiv poate fi timpul uneori. M-am aşezat să citesc şi, cinci minute mai târziu, am fost anunţat că "gata, hai acasă". Iniţial, am fost tentat să fac brigadă şi să sar la bătaie, dar în drum spre locul de scandal m-am uitat la ceas. Trecuseră două ore.
La lecturile de la Piatra Neamţ n-au venit doar tineri. Erau majoritari, într-adevăr, dar nu erau doar ei acolo. Un bătrân a întrebat, după ce a luat o carte, unde o returnează după ce o termină şi i-a surâs ideea de a o da mai departe după ce o termină. Un el şi o ea întrebau unde pot dona cărţi pentru următoarele ediţii. O doamnă la vârsta a treia se aşezase să citească pe o bancă, lângă un puştan tuns scurt, care purta ochelari de soare şi care anima alene un skateboard cu piciorul stâng.
Fiecare om vede altfel Lecturile Urbane. Şi fiecare înţelege altceva. Una e să fii acolo cu toţi oamenii ăia şi să ştii de ce eşti acolo şi alta e să încerci să surprinzi toată faza în cuvinte sau imagini.
 
Capitolul 3 - Moineşti
O să-mi iau nişte înjurături, dar mie, din toată excursia, mi-a plăcut cel mai mult Moineştiul. Mi-a plăcut pentru că am ajuns să văd trecutul unui om pe care îl cunosc, să văd ce reprezintă acel loc pentru el şi cât de mult impact a avut în viaţa lui. Am văzut ce numeşte el "acasă" şi am văzut cât de mult s-a distanţat de strada, curtea, mansarda în care a copilărit. Şi mi-a plăcut pentru că întotdeauna asociez locurile cu oamenii.

Postfaţă
A trecut o săptămână de la Lecturi Urbane Piatra Neamţ şi "the butterfly effect" continuă şi acum. Petrom, Paralela 45 şi Primăria Piatra Neamţ au rulat fin în toată povestea. O poveste pe care, la o săptămână după ce a încheiat un alt capitol al existenţei sale, mi-o amintesc de parcă s-ar fi terminat azi.

9 comments:

  1. all romanians are vampiresMonday, 09 August, 2010

    egzact. morala? mai ieşiţi din bucureşti, oameni buni. şi nu la mare sau pe valea prahovei. face bine.

    ReplyDelete
  2. Zi-mi ce ti-a placut la Moinesti. Chiar sunt curioasa. Din toate blogurile care le urmaresc nu am aflat de Lecturi urbane la Moinesti. Am facut "reclama" la Ploiesti, dar pentru ca nu prea am iesire in oras n-am stiut si de Moinesti.

    ReplyDelete
  3. Gogu Kaizer, care e mai puţin Kaizer, dar destul de Gogu, bine c-ai scris şi mătăluţă! Ja wohl! :)

    ReplyDelete
  4. @all romanians are vampires: din afara Bucurestiului provin. stiu foarte bine cum e acolo.

    @mihaeladr: n-au fost Lecturi Urbane la Moinesti. pe acolo doar am trecut in vizita.

    @Anne-Marie: am vrut sa fiu ultimul care scrie :D

    @Gabi: ai vazut capra neagra, da?

    ReplyDelete
  5. Moinestiul e un orasel interesant doar ca nu mai e ce era odata!!! e ceva original in acel oras cum nu am mai vazut in altele!

    ReplyDelete
  6. Sunt cam in afara subiectului dar ce vezi original la Moinesti?

    ReplyDelete
  7. Spre exemplu gara imi amintesc cu nostalgie de cand eram mititel gara aceea mica si frumoasa in care sosea dimineata un tren cu aburi ...ca in filmele vechi ,este ceva romantic!

    ReplyDelete
  8. te referi la Moinesti din judetul Bacau?:-?

    ReplyDelete

Bagă mare:

Note: Only a member of this blog may post a comment.